Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu będą prowadzić działania dotyczące obowiązku oznaczenia posesji stosownym numerem. Informowanie właścicieli i administratorów budynków o tym, że numer domu musi być umieszczony w widocznym miejscu będzie trwało w miesiącu marcu 2016 roku. Natomiast od kwietnia działania będą miały charakter sprawdzający.
Od 1 do 31 marca 2016 roku policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu będą prowadzić działania, których celem będzie kształtowanie świadomości właścicieli i administratorów posesji w zakresie prawidłowego oznakowania nieruchomości. Niestety zdarza się, że służby ratownicze nie mogą trafić do miejsca wzywania pomocy z powodu złego oznakowania posesji lub jego braku, a skuteczność podejmowanych działań w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia ludzkiego oraz mienia bardzo często zależy od szybkości dotarcia pod adres interwencji.
Główne korzyści z prawidłowego oznaczenia numeru posesji to szybsze dotarcie służb ratunkowych (pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja, pogotowie energetyczne, pogotowie gazowe) do osób potrzebujących pomocy. Również ułatwienie w dotarciu pod wskazany adres listonoszowi, taksówkarzowi, czy choćby pracownikom służb komunalnych.
Natomiast od 1 kwietnia 2016 roku w przypadkach, kiedy policjanci ujawnią nieprawidłowości związane z zamieszczeniem na posesji numeru porządkowego wobec osób odpowiedzialnych będą wyciągane konsekwencje prawne. Przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Czytaj także: Przerwał TIR-em barierki. Spadł ze skarpy