Media ogólnopolskie oszalały na punkcie pomysłu przemianowania banerów wyborczych na zwykłe torby na zakupy, który wymyślili członkowie Stowarzyszenia na rzecz osób niepełnosprawnych „Kreatywni” z Piasków. - Korzystaliśmy z Facebook’a na którym zamieściliśmy informację graficzną „Nie wyrzucajcie banerów wyborczych na śmieci” - mówił Gerard Misiaczyk, kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piaskach, a jednocześnie prezes stowarzyszenia.
Organizacja poinformowała w mediach społecznościowych, iż wykorzysta materiały wyborcze do celów terapeutycznych w swojej działalności. - W bardzo krótkim czasie uzyskaliśmy ponad 8000 tysięcy dotarć do odbiorców. A teraz jest to już ponad 30 000 i codziennie zwiększa się liczba odbiorców - dodaje Gerard Misiaczyk.
W ten sposób inicjatywa Stowarzyszenia „Kreatywni” „wypłynęła na szerokie wody”. - Akcją zainteresowały się zarówno media regionalne, jaki i ogólnopolskie. W ciągu ostatnich trzech dni odebrałem telefony praktycznie ze wszystkich stacji telewizyjnych. TVN 24, TVP 1, Polsat, Polsat News. Dzisiaj rozmawiałem z Polską Agencją Prasową. Zainteresowanie jest bardzo duże, co nas niezwykle ciszy, gdyż mamy nadzieję, że przełoży się to na rosnącą liczbę banerów, które będą do nas trafiać. Już dzwonią komitety wyborcze z całej Polski - zdradza kierownik WTZ w Piaskach.
O banerowej akcji i nie tylko czytaj w kolejnych wydaniach „Życia Gostynia”.