Czym jest EduPak?
Głównym hasłem i jednocześnie zadaniem konkursowym 5. edycji EduPak Polska było zachęcenie do prawidłowej segregacji opakowań szklanych. Uczestnicy swoimi działaniami mieli przekonać rodziny, przyjaciół, sąsiadów, lokalną społeczność do tego, aby segregowali opakowania szklane i tworzyli niekończący się obieg zamknięty.
- Bo na drodze do lepszej przyszłości planety liczy się każde szklane opakowanie: od butelki, przez słoik, po flakon perfum. Nawet pozornie niewielkie działania, takie jak prawidłowa segregacja, umożliwiająca późniejszy recykling, mogą pomóc w tworzeniu bardziej zrównoważonego środowiska. Niezależnie od tego, czy jesteś w domu, w szkole czy w pracy, zabierz głos! Pokaż, że segregacja jest łatwa, zainspiruj innych do bycia bardziej świadomymi ekologicznie - mówili organizatorzy konkursu EduPak: organizacja non-profit Friends of Glass Polska i Fundacja Edukacja dla Przyszłości Zielony Motyl oraz - czuwający nad poprawnością metodyczną - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.
Łącznie w projekcie wzięło udział 1242 przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z całego kraju. Łącznie z 211 placówek oświatowych z całej Polski wpłynęło 301 prac indywidualnych i zbiorowych.
Co musieli zrobić uczestnicy tegorocznego EduPak?
W oparciu o udostępnione bezpłatnie materiały edukacyjne i przeprowadzone w przedszkolach i szkołach „Szklane Lekcje” uczestnicy konkursu, w pięciu kategoriach wiekowych, przygotowali piosenki, zdjęcia, propozycje brand hero i kampanie reklamowe. Jury wybrało najlepsze prace, co nie należało do łatwego zadania.W tej edycji jury zwróciło uwagę na bardzo dużą liczbę oznakowań stanowiących ilustracje lub element pracy - w postaci naklejek, nadruków czy materiałów ”edukacyjnych” wykorzystanych przez uczestników, które niestety posiadały błędy merytoryczne i dyskwalifikowały nadesłane zgłoszenia.
Ten problem został już zasygnalizowany w Departamencie Edukacji i Komunikacji Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
- Bardzo cieszymy się, że z edycji na edycję zwiększa się liczba uczestników i przysyłanych prac.W konkursie wygrywają wszyscy - i to nie tylko dlatego, że każdy dostaje dyplom. Zyskują też nasi partnerzy, którym dziękujemy za wsparcie, ponieważ razem wpływamy na świadome wybory młodych ludzi, którzy otrzymują możliwość kształtowania zrównoważonej przyszłości. Natomiast firmy i organizacje mają przestrzeń do realizacji swojej misji edukacyjnej oraz celów CSR. Niestety,wciąż wiele z nadesłanych prac zawierało błędy merytoryczne. To pokazuje, że zapotrzebowanie na wiedzę jest nadal duże - mówi przewodnicząca jury Barbara Maciałczyk, marketing manager Ardagh Glass Packaging - Europe.
Opinię tę potwierdzają partnerzy konkursu.
- Misją Rekopol jest edukacja w zakresie recyklingu opakowań, także szklanych, w ramach kampanii - Szkło must go on, a konkurs EduPak Polska doskonale się w nią wpisuje. Dlatego też już po raz piąty mieliśmy ogromną przyjemność cieszyć się, wraz z nagrodzonymi, z rosnącej świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży z całej Polski. Konkurs rośnie wraz z uczestnikami z edycji na edycję, co jest najlepszym dowodem realizowanej przez niego misji - dodaje Aneta Stawicka z Rekopol.
Z kolei, Natalia Przybytkowska-Łasak, menedżer ds. ochrony środowiska w sieci Biedronka, dodaje:
- Rozwijanie proekologicznych nawyków wśród wszystkich interesariuszy sieci Biedronka stanowi jeden z filarów strategii ochrony środowiska firmy. Z radością wspieramy inicjatywy edukacyjne, szczególnie te, które angażują najmłodsze pokolenie. Wierzymy, że edukacja dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłych postaw konsumenckich, które będą miały wpływ na przyszłość naszej planety. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do realizacji tak wartościowej inicjatywy, jaką jest konkurs organizowany przez EduPak Polska.
Nagrody dla laureatów i wyróżnionych ufundował prezydent przy wsparciu parnerów EduPak
Gala Finałowa EduPak, która odbyła się na miniony weekend na Targach Edukacyjnych w Poznaniu, zgromadziła ponad 200 osób: glównie przedszkolaków oraz uczniów, którzy przyjechali na nią z całej Polski.Laureaci wyszli z dyplomami i pucharami ufundowanymi przez Honorowego Patrona - Prezydenta Miasta Poznania oraz wymarzonymi nagrodami. Te ostatnie zostały osobiście wybrane przez dzieci i młodzież, a zakupione dzięki wsparciu Partnerów EduPak Polska: Ardagh Glass Packaging, sieci sklepów Biedronka, Rekopol oraz Nadleśnictwa Antonin, które wraz z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych przekazało też sadzonki dla placówek oświatowych. Wręczenie upominków było ogromnym przeżyciem dla młodych uczestników oraz nauczycieli, którzy otrzymali też karty podarunkowe, a niejednemu rodzicowi zakręciła się łezka w oku.
Wśród nagrodzonych znaleźli się także przedszkolaki i uczniowie z Piasków:
- w kategorii przedszkoli - II miejsce zajęła grupa "Biedronek" ze Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach z nauczycielką - koordynatorką Wiolettą Ziemlińską,
- w kategorii szkół podstawowych klasy 7-8 - laueratem III miejsca został Arkadiusz Małecki również ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Piaskach z nauczycielką - koordynatorką Hanną Powicką.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.