reklama
reklama

Kurierzy – jedno z najważniejszy ogniw w obsłudze logistycznej sklepów internetowych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: freepik.com

Kurierzy – jedno z najważniejszy ogniw w obsłudze logistycznej sklepów internetowych - Zdjęcie główne

foto freepik.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Artykuł partnera Kurierzy to osoby, bez których internetowy handel nie mógłby funkcjonować. To właśnie dzięki nim sprzedawcy są w stanie zaistnieć w świecie e-commerce. Na co zwrócić uwagę przy wyborze kuriera do e-sklepu?
reklama

Jakie znaczenie mają kurierzy w e-commerce?

Branża e-commerce przeżywa swój złoty okres, ponieważ ogrom Polek i Polaków decyduje się dziś na zakupy za pośrednictwem internetu. Wszystko dlatego, że klienci cenią sobie wygodę składania zdalnych zamówień.

Warto jednak zauważyć, że na komfort e-zakupów wpływa coś więcej niż tylko możliwość zrezygnowania z wyjazdów do zatłoczonych sklepów stacjonarnych. E-konsumenci doceniają również aspekty związane z szybką i bezproblemową dostawą. Dlatego w internetowym handlu ważną rolę odgrywają kurierzy, a także całe firmy przewozowe oraz rozwiązania, jakie oferują swoim klientom.

Dobrze zaplanowana logistyka usług kurierskich to klucz do sprawnego transportu, dogodnej dostawy, a co za tym idzie również zadowolenia docelowego klienta. Ukontentowanie konsumenta to natomiast podstawa do powodzenia sklepu internetowego na rynku e-commerce.

Jak wybrać najlepszego kuriera dla sklepu internetowego?

Duży wzrost znaczenia i popularności e-commerce sprawił, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na założenie internetowego biznesu. Świeżo upieczeni właściciele e-sklepów muszą podjąć sporo decyzji związanych z działaniem swojej witryny, a także z logistyką obsługi zleceń.

Do najważniejszych kwestii należy wybór firmy kurierskiej, która będzie w stanie zapewnić sprawne dostawy oraz wygodne dla klientów formy doręczenia. Podczas wybierania dostawcy warto postawić na sprawdzonych przewoźników. Nie należy jednak kierować się wyłącznie popularnością przedsiębiorstwa. Trzeba również dokładnie przeanalizować jego ofertę.

Właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić uwagę na aspekty takie jak czas realizacji dostaw czy cut-off time, czyli wskaźnik wyznaczający godzinę, do której zamówienie może zostać wysłane tego samego dnia. Oprócz tego e-sprzedawcy muszą sprawdzić, czy gabaryty i właściwości ich produktów są akceptowalne dla danej firmy kurierskiej.

Nie bez znaczenia jest też cennik przewoźnika. Kurierzy oraz cała logistyczna obsługa zamówień swoje kosztują. Ceny usług zależą od miesięcznej ilości zleceń, rodzaju wysyłanych produktów, a także ich cech szczególnych. Warto więc dokładnie przeanalizować różne oferty kurierów, aby następnie móc dopasować je do indywidualnych potrzeb swojego sklepu internetowego.

Firma kurierska i pełny outsourcing logistyki

Warto pamiętać, że w firmach przewozowych nie pracują wyłącznie kurierzy. Dostawcy zatrudniają znacznie więcej osób, które zajmują się sortowaniem paczek czy logistyką dostaw. W niektórych firmach kurierskich można znaleźć też pracowników odpowiadających za obsługę magazynu, kompletowanie zamówień, pakowanie paczek czy przyjmowanie reklamacji oraz zwrotów ze sklepów internetowych.

Takie osoby są niezbędne w przypadku, gdy dostawca ma w swojej ofercie fulfillment. Usługa ta polega na przekazaniu całej logistycznej obsługi zamówień na ręce zewnętrznego podmiotu. Tego typu świadczeniem powinni zainteresować się właściciele dużych sklepów internetowych.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama